Przenoszenie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem adresu elektronicznego).
  2. Sprawę można załatwić osobiście lub przez pełnomocnika.
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Wnieś opłatę

z opłaty są zwolnione wnioski dotyczące budownictwa mieszkaniowego

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, listownie lub w Urzędzie

KROK 3

Odbierz decyzję

w czasie epidemii praktykuje się wysyłanie decyzji listownie

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • sprawa wymaga opłaty
  • w czasie epidemii praktykuje się wysyłanie decyzji listownie
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Niezwłocznie (art. 35 § 2 K.p.a.)

Miejsce załatwienia

Wydział Urbanistyki i Architektury
Oddziały Architektoniczno – Budowlane I-V
ul. Al. Kościuszki 59/61, 90-514 Łódź
Oddział Infrastruktury
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

Telefony do pracowników:

  • Sekretariat WUiA +48 (42) 638-54-40
  • Sekretariat WUiA - oddziały Architektoniczno – Budowlane I-V +48 (42) 638-43-51
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany I- Śródmieście +48 (42) 638 47 83
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany II- Bałuty +48 (42) 638 43 86
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany III- Widzew +48 (42) 638 52 48
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany IV- Górna +48 (42) 272 63 49
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany V- Polesie +48 (42) 272 63 97
  • Oddział Infrastruktury +48 (42) 638 43 64

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 638-54-40; +48 (42) 638-43-51

Pocztą elektronicznej: wuia@uml.lodz.pl

Opłaty
Opłaty

Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej:

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Decyzja o przeniesieniu

90,00 zł

(tabela Część I pkt 11a ustawy o opłacie skarbowej)

dotyczy zgłoszeń:

  • budowy wolnostojących budynków jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce
  • budowy sieci elektroenergetycznych obejmujących napięcie znamionowe nie wyższe niż 1 kV, wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych i gazowych o ciśnieniu roboczym nie wyższym niż 0,5 MPa
  • robót budowlanych polegających na przebudowie przegród zewnętrznych oraz elementów konstrukcyjnych budynków jednorodzinnych, o ile nie prowadzi do zwiększenia obszaru oddziaływania obiektu poza działkę.
Decyzja o przeniesieniu

10, 00 zł

dotyczy zgłoszeń innych robót budowlanych niż wymienione powyżej

Pełnomocnictwo 17,00 zł

Nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

z opłaty skarbowej za przeniesienie wyłączona jest decyzja dotycząca budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej).

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
      z dopiskiem: Wydział Urbanistyki i Architektury
  • osobiście - w jednym z punktów kancelaryjnych:
    • ul. Piotrkowska 104, budynek B
    • ul. Zachodnia 47
    • al. Piłsudskiego 100
    • ul. Al. Politechniki 32
    • ul. Krzemieniecka 2B
  • elektronicznie:
    • e-budownictwo
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu
  • Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
  • Zgoda dotychczasowego inwestora na przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia na rzecz innego podmiotu (zgoda dotychczasowego inwestora nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte zgłoszeniem po dokonaniu zgłoszenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia)
  • W przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 07 lipca 1994 – Prawo budowlane
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej 
Tryb odwoławczy

Wojewoda Łódzki za pośrednictwem, działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi, Dyrektora Wydziału Urbanistyki i Architektury w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Urbanistyki i Architektury

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;