Obowiązkowi rejestracji podlegają jednostki pływające o długości do 24 m, przeznaczone lub używane do uprawiania sportu lub rekreacji oraz połowu ryb, tj.:
W przypadku, gdy jednostka nie podlega obowiązkowi rejestracji wynikającemu z przepisów, może zostać zarejestrowana w systemie REJA24 na wniosek właściciela
Sprawę kończy wydanie dokumentu rejestracyjnego jednostki pływającej.
Uwaga: odbioru dokumentu rejestracyjnego można dokonać wyłącznie osobiście za okazaniem dokumentu tożsamości.
W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika, należy dołączyć odpis pełnomocnictwa oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
Urząd Miasta Łodzi
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Wysokości opłat ustalone zostały w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
Nazwa opłaty | Wysokość opłaty |
W przypadku:
|
80,00 zł. |
W przypadku gdy jednostka jest już zarejestrowana w Polskim Związku Żeglarskim i dokonywana jest jedynie zmiana dokumentu na nowy. | 60,00 zł. |
W przypadku wydania odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów. | 15,00 zł. |
Nr rachunku właściwy do uiszczenia opłaty za rejestrację jednostek pływających:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Bank Pekao S.A. 28 1240 1037 1111 0011 0911 2632
Nazwa opłaty | Wysokość opłaty |
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo | 17,00 zł. |
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej za pełnomocnictwo:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy
ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Wpłat można dokonać przelewem lub osobiście w każdym urzędzie pocztowym albo dowolnym banku.
Dla jednostek widniejących już w rejestrach obowiązujące są następujące terminy:
W przypadku zbycia/nabycia jednostki pływającej lub zmiany istotnych danych, które należało będzie zaktualizować w rejestrze, termin wynosi 30 dni od daty tego zdarzenia
Ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających długości do 24 m. (t.j. w Dz. U. z 2018 r. poz. 1137 z 2019 r. poz. 1716)
ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, 695, 1298)
rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 763)
rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 248)
rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 15 stycznia 2020 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (Dz. U. poz. 157)
rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 30 września 2019 r. w sprawie powierzenia prowadzenia rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m i administrowania nim (Dz. U. poz. 1908).
Od wydanej decyzji organu rejestrującego przysługuje odwołanie do:
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013