Wydawanie zaświadczeń z zakresu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Procedury powiązane
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Procedura dotyczy:
    • zaświadczeń o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi/stwierdzających stan zaległości;
    • zaświadczeń o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji zobowiązanych do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
      Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania wnioskodawcy. Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
  2. Procedura polega na:
    • wydaniu zaświadczenia;
    • wydaniu postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
  3. Wnioski o wydanie zaświadczenia składane są w formie papierowej lub elektronicznej.
Informacje uzupełniające
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia może zostać złożony przez pełnomocnika zobowiązanego.
  • Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej lub innej wskazanej sprawie należącej do właściwości organu podatkowego.
  • Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) oraz zawiadomienie o zmianie/odwołaniu/wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym (ul. Sienkiewicza 5).
  • Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie/odwołaniu/ wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r.
  • Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Wnieś opłatę skarbową

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

KROK 3

Odbierz zaświadczenie

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

7 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Finansowy
Oddział Wymiaru Opłaty za Gospodarowanie Odpadami
Oddział Księgowości za Gospodarowanie Odpadami
90-113 Łódź, ul. Sienkiewicza 5
pok. 007

Telefony:

Oddział Księgowości Opłaty za Gospodarowanie Odpadami
+48 (42) 272-65-06
+48 (42) 272-65-09
+48 (42) 272-65-15
+48 (42) 272-65-16
+48 (42) 272-65-17
+48 (42) 272-65-19

Oddział Wymiaru Opłaty za Gospodarowanie Odpadami
+48 (42) 272-65-08
+48 (42) 272-65-10
+48 (42) 272-65-11
+48 (42) 272-65-12
+48 (42) 272-65-13
+48 (42) 272-65-14
+48 (42) 272-65-18
+48 (42) 272-65-20
+48 (42) 272-65-21
+48 (42) 272-65-25

Wnioski można składać również w punktach kancelaryjno-informacyjnych UMŁ:
ul. Zachodnia 47 pok. 12 (kancelaria)
al. Politechniki 32 pok. 005 (kancelaria)
ul. Krzemieniecka 2B pok. 116 (kancelaria)
al. Piłsudskiego 100 pok. 18 (kancelaria)
ul. Piotrkowska 110 (wejście od al. Schillera)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Złożenie wniosku w kancelarii urzędu nie wymaga umawiania wizyty.
Możliwa rezerwacja wizyty na stronie internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/

Opłaty
Opłaty

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

Zaświadczenie o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji zobowiązanych do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

17 zł

(od każdego egzemplarza)

Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi/stwierdzające stan zaległości

21 zł

(od każdego egzemplarza)

Inne zaświadczenia (np. kto uiszczał opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi)

17 zł

(od każdego egzemplarza)

Złożenie dokumentu pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, a także gdy pełnomocnictwa udziela jednostka budżetowa lub samorządowa)

17 zł

(od każdego dokumentu pełnomocnictwa)

Zwolnienia bądź wyłączenia z opłaty skarbowej określają przepisy ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Wydziału Finansowego:
Wydział Finansowy, ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź
Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      ul. Piotrkowska 104
      90–926 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Sienkiewicza 5
      parter, pok.: 007

Pobieranie i składanie wniosków, deklaracji, dokumentów możliwe jest również w:

    • Łódź - Bałuty, ul. Zachodnia 47
      pobieranie - parter, Informacja, pok.: 10
      składanie - parter, Kancelaria, pok.: 12
    • Łódź - Górna, al. Politechniki 32
      pobieranie - parter, Informacja
      składanie - parter, Kancelaria, pok. 005
    • Łódź - Polesie, ul. Krzemieniecka 2B
      pobieranie - parter, Informacja
      składanie - I piętro, Kancelaria, pok.: 116
    • Łódź - Widzew, al. Piłsudskiego 100
      pobieranie - parter, Informacja, pok.: 17
      składanie - parter, Kancelaria, pok.: 18
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub stwierdzającego stan zaległości
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji zobowiązanych do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za zaświadczenie
  • Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1)
  • W przypadku pełnomocnictwa dowód uiszczenia opłaty skarbowej (jeśli dotyczy)
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy

Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez ubiegającą się o nie osobę następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem organu który je wydał.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Finansowy

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;