Udzielanie dotacji na wymianę źródeł ogrzewania z nieekologicznych na ekologiczne w substancji mieszkaniowej i użytkowej

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Mieszkaniec pobiera wniosek dotacyjny (dostępny we wszystkich punktach obsługi mieszkańców i poprzez stronę internetową).

  2. Wypełniony wniosek, po zweryfikowaniu prawidłowości wypełnienia przez merytorycznego pracownika Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa, mieszkaniec składa w Punkcie obsługi Mieszkańca.

  3. Pracownik urzędu (Punktu Obsługi Mieszkańca) rejestruje wniosek w elektronicznym systemie ewidencyjnym.

  4. Urzędnik wydaje potwierdzenie złożenia wniosku.

  5. Wnioski , które przeszły weryfikację wstępną przedkładane są do akceptacji Komisji ds. Naboru a następnie zatwierdzane przez Prezydenta Miasta Łodzi.

  6. Strony zawierają umowę o udzielenie dotacji.

  7. Po zakończeniu realizacji inwestycji, Beneficjent przedkłada pracownikom merytorycznym Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Wniosek o rozliczenie z rachunkami za poniesione nakłady, zgodnie z kosztami kwalifikowanymi oraz Protokół wykonania inwestycji.

  8. Pracownicy merytoryczni, po stwierdzeniu prawidłowości złożenia wniosku rozliczeniowego przeprowadzają kontrolę powykonawczą w nieruchomości Beneficjenta potwierdzoną protokołem.

  9. Po stwierdzeniu prawidłowości wykonania inwestycji, na konto bankowe Beneficjenta przelewana jest kwota dotacji (w terminie do 30 dni od dnia zatwierdzenia rozliczenia dotacji).

Informacje uzupełniające
  • Mieszkaniec zobowiązany jest złożyć wniosek dotacyjny w terminie określonym Zarządzeniem o naborze w danym roku budżetowym.
  • Obowiązkiem Wnioskodawcy jest - potwierdzone na wniosku dotacyjnym własnoręcznym podpisem - zapoznanie się z regulaminem przyznawania dotacji.
  • Pracownicy merytoryczni udzielają porad i konsultacji (telefonicznie lub mailowo) mieszkańcom zainteresowanym wymianą źródła ogrzewania.
  • W zależności od źródła ogrzewania instalowanego w nieruchomości, spełnienie wymaganych procedur opisane jest na stronie https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/ochrona-srodowiska/walka-ze-smogiem-doplaty-do-wymiany-zrodel-ogrzewania/
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

wymagane dokumenty

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie lub w Urzędzie

KROK 2

Skonsultuj się z pracownikiem

telefonicznie lub mailem

KROK 3

Podpisz umowę dotacyjną

KROK 4

Rozlicz inwestycję

KROK 5

Czekaj na kontrolę

KROK 6

Odbierz dotację

Kwota dotacji wyliczona w oparciu o przedstawione rachunki

Przydatne informacje
  • sprawa nie wymaga opłat wstępnych
  • sprawa możliwa do realizacji poprzez pełnomocnika
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość konsultacji osobistych po uprzednim umówieniu wizyty (lub drogą elektroniczną)
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Zakończenie obsługi beneficjenta (poprzedzone przyjęciem wniosku o rozliczenie dotacji oraz kontrolą przez pracowników w miejscu wykonania inwestycji) następuje w terminie do 30 dni od dnia zatwierdzenia rozliczenia dotacji.

Miejsce załatwienia

Biuro Energetyki i Jakości Powietrza
Zespół ds. Realizacji Programów Ochrony Środowiska
90-430 Łódź, ul. Piotrkowska 113

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Umówienie wizyty:

Opłaty
Opłaty
Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Opłata od pełnomocnictwa 17,00 zł.

Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy
ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Wpłat można dokonać przelewem lub osobiście w każdym urzędzie pocztowym albo dowolnym banku.

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • osobiście:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Energetyki i Jakości Powietrza
      ul. Piotrkowska 113
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Energetyki i Jakości Powietrza
      ul. Piotrkowska 113
      90-430 Łódź
  • pocztą elektroniczną: dotacja.smog@uml.lodz.pl 
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Termin składania wniosków jest corocznie ustalany odrębnym Zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi.

Wymagane dokumenty
Przed rozpoczęciem inwestycji:
  • Wniosek dotacyjny
  • Tytuły prawne do dysponowania nieruchomością
  • Zgoda właściciela/współwłaścicieli/użytkowników wieczystych budynku/lokalu na trwałą likwidację ogrzewania opartego na paliwie stałym na ogrzewanie gazowe/elektryczne
  • Oświadczenie o otrzymaniu/ nieotrzymaniu pomocy de minimis
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Po zakończeniu inwestycji:
  • Wniosek o rozliczenie dotacji (do wypełnienia w siedzibie Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa)
  • Faktury imienne i rachunki określające koszty
  • Komplet dokumentów potwierdzających odbiór techniczno-technologiczny
Pozostałe dokumenty:
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • uchwała Rady Miejskiej w Łodzi nr IV/121/19 z dnia 16 stycznia 2019 r (Dz.U.W.Ł z dnia 24.01.2019, poz. 540 )

  • zarządzenia Prezydenta Miasta o naborze wydawane corocznie

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Biuro Energetyki i Jakości Powietrza

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;