Rozpatrywanie interwencji najemcy, właściciela lokalu mieszkalnego - wyodrębnionego w budynku wspólnoty mieszkaniowej

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Przyjęcie wniosku najemcy lokalu/właściciela wyodrębnionego lokalu mieszkalnego/użytkowego w formie pisma, protokołu przyjęć, zgłoszenia drogą elektroniczną.

  2. Przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego przez Miejskiego Administratora Nieruchomości o zasadność interwencji lub powiadomienie firmy administrującej nieruchomością wspólnoty mieszkaniowej wraz z zaleceniami.

  3. Udzielenie odpowiedzi.

Informacje uzupełniające

Jeżeli sprawa dotyczy np. skargi o nieprzestrzeganie regulaminu porządku domowego przez mieszkańców, a skarga dotyczy właściciela lokalu, przekazuje się sprawę do Zarządcy wspólnoty celem rozpatrzenia zgodnie z właściwością.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Zgłoś interwencję

elektronicznie, w Zarządzie, pocztą lub mailem

KROK 2

Czekaj na informację

odpowiedź zostanie udzielona zgodnie z formą wskazaną w zgłoszeniu

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
  • spotkanie z pracownikiem wymaga umówienia się na wizytę
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

30 dni

Miejsce załatwienia

Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Nadzoru Właścicielskiego
Łódź, Al. T. Kościuszki 47

infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00

e-mail: zlm@zlm.lodz.pl 

Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego:

Łódź ul. Ciasna 19a

tel. +48 (42) 684-81-90

e-mail: ronzo@zlm.lodz.pl

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 684-81-90

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      Al. T. Kościuszki 47
      90-514 Łódź
    • Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego
      ul. Ciasna 19a
      93-547  Łódź
  • osobiście:
    • Al. T. Kościuszki 47
    • ul. Ciasna 19a
  • pocztą elektroniczną: zlm@zlm.lodz.plronzo@zlm.lodz.pl 
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty
  • Podanie, wniosek, skarga – szablon/formularz nie jest wymagany
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z  2020 poz. 256)
  • ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U. z 2021 r. poz.1048)
Tryb odwoławczy

Od decyzji jest możliwość odwołania się do Kierownika jednostki RON ZO lub Dyrektora Zarządu Lokali Miejskich.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Zarząd Lokali Miejskich
    Komórka
    Rejon Obsługi Najemców Zasobu Obcego

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;