Reklamacja na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców

Procedury powiązane
Wgląd do Centralnego Rejestru Wyborców
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Przyjęcie reklamacji.
  2. Wniosek może być złożony w formie pisemnej, ustnie do protokołu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej na stronie internetowej gov.pl
  3. Rozpatrzenie reklamacji pod względem zasadności.
  4. Wydanie decyzji.
Informacje uzupełniające

Każdy wyborca może wnieść reklamacje na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Złóż reklamację

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

KROK 2

Odbierz decyzję

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • decyzja może mieć formę elektroniczną
  • sprawa nie wymaga opłaty skarbowej
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Reklamacja jest rozpatrywana w terminie 3 dni od dnia jej wniesienia.

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Postępowań Meldunkowych i Rejestru Wyborców
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie wymaga umówienia wizyty.

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • osobiście:
    • Smugowa 26a i 30/32, I piętro pok. B-5, B5a, B-7
  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
      91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
  • elektronicznie:
    • gov.pl
Termin składania dokumentów

W dowolnym momencie.

Wymagane dokumenty
  • Reklamacja - wniesiona pisemnie lub ustnie do protokołu
Forma elektroniczna wymaga wypełnienia formularza pisma ogólnego na platformie usług administracji publicznej gov.pl
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego

  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r.- o opłacie skarbowej

  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne

Tryb odwoławczy

Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z obwodu głosowania wnoszący reklamację, może wnieść w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem organu, który wydał decyzję do właściwego miejscowo sądu rejonowego.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;