Wydawanie zezwoleń na wyprzedaż zapasów napojów alkoholowych

Procedury powiązane
Wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu (gastronomia, sklep)
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Udzielenie informacji klientom zainteresowanym wyprzedażą posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
  2. Przyjmowanie wniosku na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
  3. Prowadzenie postępowania w sprawie wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
  4. Wydawanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
Informacje uzupełniające

Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych można złożyć, jeżeli zezwolenie na  sprzedaż detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych wygasło w wyniku:

  • likwidacji punktu sprzedaży
  • upływu terminu ważności zezwolenia
  • zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży
  • zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej
  • niedopełnienia w terminach obowiązku złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub dokonania opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

Termin określony w zezwoleniu na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, w Urzędzie lub za pośrednictwem poczty

KROK 2

Odbierz postanowienie 

Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

KROK 3

Wnieś opłatę za zezwolenie

opłata powinna być wniesiona najpóźniej dzień przed odbiorem zezwolenia

KROK 4

Odbierz zezwolenie

na sprzedaż napojów alkoholowych lub decyzję w przedmiotowej sprawie

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku wraz z dokumentami pocztą
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • decyzja może mieć formę elektroniczną
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

1 miesiąc od dnia wszczęcia postępowania - sprawa wymagająca postępowania wyjaśniającego;

2 miesiące od dnia wszczęcia postępowania - sprawa szczególnie skomplikowana;

1 miesiąc od dnia otrzymania odwołania - w postępowaniu odwoławczym.

Miejsce załatwienia

Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
93-590 Łódź, Al. Politechniki 32
pok. 217

e-mail: licencje.zezwolenia@uml.lodz.pl

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 638-56-29

Na stronie: https://wizyty.uml.lodz.pl/

Opłaty
Opłaty
Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Opłata za wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych wynosi:
  • 1,4 % wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa
  • 1,4 % wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa)
  • 2,7 % wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18 % alkoholu

Z opłaty zwolnione są zakłady pracy chronionej, spełniające określone warunki.

Nr konta bankowego za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:

Bank Pekao S.A. 81 1240 1037 1111 0011 0911 0999

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) 17 zł

Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:

Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Oddział ds. Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • osobiście:
    • Al. Politechniki 32
  • elektronicznie:
    • biznes.gov.pl
Termin składania dokumentów

Wniosek należy złożyć na co najmniej 1 miesiąc przed upływem terminu obowiązywania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych bądź planowanym terminem sprzedaży napojów alkoholowych.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
  • Oświadczenie o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim
  • Oświadczenie o wartości zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
  • Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
Pozostałe dokumenty:
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;