Zwrot nadpłaty za użytkowanie wieczyste gruntów Miasta Łodzi, w związku z wygaśnięciem użytkowania wieczystego

Procedury powiązane
Naliczenie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego i zmiana użytkownika wieczystego
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Z dniem, w którym nastąpiło wygaśnięcie użytkowania wieczystego (zbycie prawa użytkowania wieczystego na własność w formie aktu notarialnego, rozwiązanie prawa użytkowania wieczystego oraz decyzja administracyjna w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
    stała się ostateczna) byłemu użytkownikowi wieczystemu przysługuje zwrot nadpłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntu.
  2. Opłaty roczne za użytkowanie wieczyste wnosi się przez czas trwania prawa użytkowania wieczystego, zatem z dniem przekształcenia tego prawa we własność ustaje obowiązek wnoszenia opłaty rocznej,
  3. Zwrot nadpłaty części opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste gruntu następuje na
    wniosek byłego użytkownika wieczystego.
Informacje uzupełniające

W przypadku, gdy nastąpiła zmiana użytkownika wieczystego w wyniku przeniesienia prawa użytkowania wieczystego, opłatę roczną pobiera się w całości od osoby będącej użytkownikiem wieczystym nieruchomości w dniu 1 stycznia roku, za który obowiązuje opłata. W sytuacji wystąpienia zadłużenia z tytułu opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntu kwota przysługującej nadpłaty zostanie pomniejszona o istniejące zadłużenie lub też
nie powstanie nadpłata.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Przejdź do Dokumentów

Złóż wniosek

KROK 2

Czekaj na rozpatrzenie wniosku

Odpowiedź zostanie wysłana pocztą

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online

w sytuacji uprzednio dokonanej opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego, należy wskazać we wniosku sposób dokonania zwrotu nadpłaty części opłaty rocznej (przekazem pocztowym lub przelewem na wskazany nr rachunku bankowego).

Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Niezwłocznie, w kolejności składania wniosków.

Miejsce załatwienia

Wydział Dysponowania Mieniem
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, pokój 251, 252, 252A, 254

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • Listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi,
      Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami,
      ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
  • Osobiście:
    • Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
      (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
      oraz w pozostałych punktach kancelaryjnych i informacyjno-kancelaryjnych
      Urzędu Miasta Łodzi.
  • Pocztą elektroniczną:
  • Elektronicznie:
    • ePUAP.
Termin składania dokumentów

Nie dotyczy

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o proporcjonalne rozliczenie opłaty
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • art. 71 ust. 6, ust. 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2020.65. t.j. z dnia 15.01.2020 r.)
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Dysponowania Mieniem

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;