Udzielanie licencji - pośrednictwo przy przewozie rzeczy

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Udzielenie informacji klientom zainteresowanym rozpoczęciem działalności dotyczącej wykonywania transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
  2. Przyjęcie wniosku w sprawie udzielenia licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
  3. Prowadzenie postępowania w sprawie udzielenia licencji;
  4. Udzielenie licencji na wykonywanie transportu w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
Informacje uzupełniające

Podanie złożone w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierało braki formalne.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Wnieś opłatę

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty) lub pocztą

KROK 3

Umów się na wizytę

w celu odebrania dokumentów

KROK 4

Odbierz licencje

w Biurze

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • możliwość złożenia wniosku elektronicznie - w tym przypadku wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

1 miesiąc (sprawy szczególnie skomplikowane- nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).

Miejsce załatwienia

Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział  ds. Krajowego Transportu Drogowego
93-590 Łódź, al. Politechniki 32

e-mail: licencje.zezwolenia@uml.lodz.pl

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty
  • Telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-53-66, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83
  • Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl
Opłaty
Opłaty

Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy pobiera się opłatę w wysokości:

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Ważność licencji od 2 do 15 lat 800 zł
Ważność licencji powyżej 15 do 30 lat 900 zł
Ważność licencji powyżej 30 do 50 lat 1000 zł

Nr konta bankowego do innych opłat: 

85 1240 1037 1111 0011 0911 0830
                                                                 
W tytule wpłaty proszę o wpisanie „udzielenie licencji na pośrednictwo”

Opłata za złożenie dokumentu pełnomocnictwa:

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Pełnomocnictwo 17 zł

Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:

  • dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Nr konta bankowego do opłaty skarbowej: 

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • osobiście:
    • Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • elektronicznie:
    • biznes.gov.pl
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
  • Oświadczenie osoby zarządzającej transportem
  • Kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych przedsiębiorcy lub osoby zarządzającej transportem drogowym w przedsiębiorstwie (oryginał do wglądu)
  • Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) – dot. osoby fizycznej
  • Oświadczenie o niekaralności (o spełnianiu wymogu dobrej reputacji o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt1 ustawy o transporcie drogowym) dot. osoby prawnej
  • Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50 000 euro
  • Dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji
  • Pełnomocnictwo, w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
  • Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu)
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;