Naliczenie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego i zmiana użytkownika wieczystego

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Użytkownik wieczysty winien wystąpić do UMŁ o udzielenie informacji dotyczącej obowiązującej wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego na podstawie dokonanej czynności prawnej. Na podstawie załączonych dokumentów nastąpi wprowadzenie danych do bazy i zostanie wystosowane pierwsze naliczenie
    opłaty rocznej w formie informacji o opłacie.
  2. W związku ze zmianą użytkownika wieczystego dokonaną na podstawie czynności cywilnoprawnych oraz zdarzeń prawnych (nabycie, sprzedaż, darowizna, spadek, itp.) należy złożyć wniosek wraz z kopią dokumentu potwierdzającego nabycie tego prawa oraz podać adresy do korespondencji nowych użytkowników wieczystych.
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Przejdź do Dokumentów

Zgłoś nabycie

złóż wniosek o naliczenie opłaty wraz z kserokopią dokumentu

KROK 2

Czekaj na odpowiedź

odpowiedź zawiera informację o opłacie

Przydatne informacje
  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej/elektronicznej
  • oprócz wniosku o naliczenie opłaty należy złożyć kserokopię dokumentu potwierdzającego czynność cywilnoprawną np. nabycie, sprzedaż, darowizna, spadek, itp.
  • wniosek można złożyć osobiście, elektronicznie lub przesłać pocztą.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Niezwłocznie, w kolejności składania wniosków.

Miejsce załatwienia

Wydział Dysponowania Mieniem
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104

pokój 251, 252, 252A, 254

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • Listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi,
      Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami,
      Ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź.
  • Osobiście:
    • Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera
      (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
      oraz w pozostałych punktach kancelaryjnych i kancelaryjno-informacyjnych
      Urzędu Miasta Łodzi.
  • Pocztą elektroniczną:
  • Elektronicznie:
    • ePUAP.
Termin składania dokumentów

Nie dotyczy

Wymagane dokumenty
W przypadku nabycia/ sprzedaży / darowizny /dziedziczenia należy odpowiednio złożyć:
  • Wniosek o naliczenie opłaty
  • Kserokopię aktu notarialnego (nabycie, sprzedaż)
  • Kserokopię postanowienia spadkowego lub aktu poświadczenia dziedziczenia
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1740, z późn. zm.)
  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2021 poz. 1899 z późn. zm.)
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.z 2021 poz. 735)
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Dysponowania Mieniem

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;