Wydawanie zaświadczeń o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatku od nieruchomości (osoby prawne) i podatku od środków transportowych (osoby fizyczne i prawne)

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Organ podatkowy wydaje zaświadczenia na żądanie osoby ubiegającej się o zaświadczenie.

  2. Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania wnioskodawcy.

  3. Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.

  4. Wnioskodawca może złożyć pisemny wniosek w sprawie wydania:

    • zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji  podatku od nieruchomości (osoby prawne),

    • zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatku od środków transportowych (osoby fizyczne i prawne).

  5. Wniosek można złożyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP.

  6. Organ podatkowy wydaje zaświadczenia bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.

Informacje uzupełniające
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia może zostać złożony przez pełnomocnika podatnika. Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej lub innej wskazanej sprawie należącej do właściwości organu podatkowego.

  • Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) oraz zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym (ul. Sienkiewicza 5, pok. 004).

  • Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r..

  • Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Wnieś opłatę

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

KROK 3

Odbierz zaświadczenie

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • w okresie epidemii wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

7 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Finansowy
Oddział Dochodów Podatkowych

podatek od nieruchomości (osoby prawne):

pok. 138

tel. + 48 (42) 638 45 71

podatek od środków transportowych (osoby fizyczne i prawne)

pok. 135

tel. + 48 (42) 638 45 35, + 48 (42) 638 45 66

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

W okresie epidemii wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się pod adresem https://wizyty.uml.lodz.pl/ lub pod nr tel.:
podatek od nieruchomości od osób prawnych +48 (42) 638-45-71,
podatek od środków transportowych +48 (42) 638 45 35, +48 (42) 638-45-66

Opłaty
Opłaty
Opłata skarbowa: Wysokość opłaty
Zaświadczenie o figurowaniu lub niefigurowaniu w ewidencji podatkowej  17 zł
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa  17 zł

Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy Wydziału Finansowego UMŁ:

Bank Pekao SA, nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Zwolnienia bądź wyłączenia z opłaty skarbowej określają przepisy ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie
    • Wydział Finansowy
      Oddział Dochodów Podatkowych
      ul. Sienkiewicza 5
      90–113 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Sienkiewicza 5, parter, pok. 004
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Brak terminu na złożenie wniosku. Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatkowej
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za zaświadczenie
  • Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1)
  • W przypadku pełnomocnictwa dowód uiszczenia opłaty skarbowej (jeśli dotyczy)
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa

  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

  • rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 10 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe

  • rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z 10 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe

  • rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocni

Tryb odwoławczy

Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, za pośrednictwem Wydziału Finansowego, w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Finansowy

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;