Rozpatrywanie skarg i wniosków na działalność Zarządu Lokali Miejskich i Biura Rewitalizacji i Mieszkalnictwa

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy

Załatwienie polega na rozstrzygnięciu skargi lub wniosku.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości - podjęciu stosownych działań w celu ich usunięcia.

Informacje uzupełniające

Skargę lub wniosek można złożyć:

  • w formie pisemnej,
  • w formie ustnej do protokołu,
  • w formie elektronicznej – przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą UMŁ na platformie ePUAP:

Skargę lub wniosek w formie pisemnej można złożyć w siedzibach Kancelarii Urzędu Miasta Łodzi.
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:

  • pracownicy Biura Rewitalizacji i Mieszkalnictwa w godzinach urzędowania,

Dyrektor i Zastępca Dyrektora Biura we wtorki w godzinach 9.00-12.00 oraz 14.00-17.00.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Złóż skargę lub wniosek

KROK 2

Czekaj na odpowiedź

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • zalecane jest dołączenie kopii dokumentów istotnych w sprawie
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Skargi i wnioski, które nie wymagają zbierania informacji, dowodów, rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki.
W innych przypadkach termin załatwienia skargi lub wniosku wynosi miesiąc.
W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie określonym jw. organ zobowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia skargi lub wniosku oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.

Miejsce załatwienia

Biuro Rewitalizacji i Mieszkalnictwa 
90-440 Łódź, ul. Piotrkowska 153
pokój 103, 104 I piętro oraz pokój 213 II piętro

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 638-57-58

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      ul. Piotrkowska 171
      90-447 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Zachodnia 47 (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Politechniki 32 (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Krzemieniecka 2B (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Piłsudskiego 100 (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Piotrkowska 104, budynek B (punkt kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • pocztą elektroniczną: brim@uml.lodz.pl, lckm@uml.lodz.pl
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Skargi lub wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
  • Skarga, wniosek
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • dział VIII ustawy z dnia 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
  • zarządzenie Nr 3488/VIII/20 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ustalenia zasad przyjmowania, rejestrowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Urzędzie Miasta Łodzi oraz rozpatrywania petycji przez miejskie jednostki organizacyjne
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Biuro Rewitalizacji i Mieszkalnictwa

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;