Sprawdź swoje dane w rejestrze PESEL

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  • Każda osoba, której dane są przetwarzane w Rejestrze PESEL ma prawo do stałego i bezpłatnego wglądu on-line do danych Jej dotyczących. Usługa jest dostępna na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej- ePUAP
  • W celu skorzystania z usługi wymagane jest potwierdzenie tożsamości pytającego za pomocą profilu zaufanego ePUAP.
  • Profil zaufany można potwierdzić w Urzędzie Miasta Łodzi. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi.
  • Wgląd on-line do danych daje możliwość kontroli poprawności i kompletności danych zgromadzonych w Rejestrze PESEL.

W stosunku do osób nieposiadających zdolności do czynności prawnych wniosek składa przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.

Sprawdzenia danych dokonuje się w szczególności, w oparciu o posiadane dokumenty.

Informacje uzupełniające
  • Odpowiedź uzyskana w wyniku wglądu on-line do danych nie stanowi dokumentu urzędowego.
  • W przypadku stwierdzenia niepoprawnych danych, wnioskodawca składa do Urzędu Miasta Łodzi wniosek w celu usunięcia niezgodności.
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Sprawdź swoje dane w Rejestrze PESEL

na stronie internetowej

KROK 2

Złóż wniosek o usunięcie niezgodności

w przypadku wykrycia błędu (wymaga umówienia wizyty)

Przydatne informacje
  • wniosek dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej
  • oprócz wniosku nie trzeba składać żadnych innych dokumentów
  • wizyta w urzędzie w celu złożenia wniosku o usunięcie niezgodności wymaga umówienia się
  • sprawa nie wymaga opłat
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Niezwłocznie

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji

Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności

  • 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
  • 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
  • 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 110, Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami (wejście od al. Schillera)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Przyjmowanie wniosków - po uprzednim umówieniu wizyty: https://wizyty.uml.lodz.pl/ (wybierając zakładkę UM Łódź/Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, następnie Oddział i lokalizację, w której ma być wykonana rezerwacja, a później właściwą usługę, ilość osób oraz wolny termin i godzinę).

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • osobiście (w przypadku wniosku o usunięcie niezgodności):
    • 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
    • 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
    • 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 110, Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami (wejście od al. Schillera)
  • elektronicznie:
    • gov.pl
Termin składania dokumentów

W dowolnym momencie.

Wymagane dokumenty
Brak
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL
Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;