Przenoszenie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innego podmiotu

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem adresu elektronicznego).
  2. Wniosek o wydanie decyzji może podpisać pełnomocnik.
  3. Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie podmioty, między którymi ma być dokonane jej przeniesienie.
  4. Oświadczenia stron nie są składane pod odpowiedzialnością karną.
  5. Sprawę można załatwić osobiście lub przez pełnomocnika.
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Wnieś opłatę

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

KROK 3

Odbierz decyzję

w czasie epidemii praktykuje się wysyłanie decyzji listownie

Przydatne informacje
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • sprawa wymaga opłaty
  • w czasie epidemii praktykuje się wysyłanie decyzji listownie
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

30 dni.

Miejsce załatwienia

Wydział Urbanistyki i Architektury,
Oddziały Urbanistyki II-V
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

Telefony do pracowników:

  • Sekretariat WUiA +48 (42) 638-54-40
  • Oddział Urbanistyki II- Polesie i Śródmieście +48 (42) 638 52 45
  • Oddział Urbanistyki III- Bałuty +48 (42) 638 57 44
  • Oddział Urbanistyki IV- Widzew +48 (42) 638 44 32
  • Oddział Urbanistyki V- Górna +48 (42) 638 44 32

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 638-54-40; +48 (42) 638-43-51

Pocztą elektroniczną: wuia@uml.lodz.pl

Opłaty
Opłaty

Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Decyzja o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy  56,00 zł
 Pełnomocnictwo  17,00 zł

Nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
      z dopiskiem: Wydział Urbanistyki i Architektury
  • osobiście - w jednym z punktów kancelaryjnych:
    • ul. Piotrkowska 104, budynek B
    • ul. Zachodnia 47
    • al. Piłsudskiego 100
    • ul. Al. Politechniki 32
    • ul. Krzemieniecka 2B
  • elektronicznie
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
  • Zgoda strony na przeniesienie decyzji na rzecz, której decyzja została wydana
  • Oświadczenie podmiotu, na którego rzecz jest przenoszona decyzja, o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w tej decyzji
  • W przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735),
  • ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2021 r., poz. 741.) – art. 63 ust. 5.
Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem, działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi, Dyrektora Wydziału Urbanistyki i Architektury w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, zgodnie z pouczeniem zawartym w wydanej decyzji.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Urbanistyki i Architektury

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;