Postępowanie wszczynane na wniosek. Brak terminu do złożenia wniosku.
Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
Prezydent Miasta Łodzi wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej może orzec, w drodze decyzji, o przekazaniu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa między państwowymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej na ich wniosek, złożony za zgodą organów nadzorujących te jednostki.
W przedmiotowej sprawie sporządzany jest operat szacunkowy w przypadku, gdy od ostatniej wyceny upłynął okres dłuższy niż 3 lata lub gdy przekazanie dotyczy części wycenionej wcześniej nieruchomości.
W decyzji orzeka się o wygaśnięciu trwałego zarządu dotychczas sprawowanego przez jednostkę i jego ustanowieniu na rzecz jednostki wnioskującej o przekazanie.
Objęcie nieruchomości w trwały zarząd przez jednostkę wnioskującą następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
Przy przekazywaniu trwałego zarządu nieruchomości jednostki organizacyjne dokonują między sobą rozliczenia nakładów na tę nieruchomość poniesionych na zabudowę, odbudowę, rozbudowę, nadbudowę przebudowę lub remont obiektu budowlanego. Sposób rozliczenia ustala się w porozumieniu między jednostkami organizacyjnymi.
Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
1 miesiąc - z powodu uzasadnionych przyczyn, może być wskazany nowy termin zakończenia postępowania. Z tego samego powodu postępowanie może zostać zawieszone.
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
pok. 347
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu w zależności od przeznaczenia nieruchomości wyliczana jest według stawki procentowej - od 0,1% do 1% - od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego.
Nr rachunku bankowego:
Pekao S.A. 92 1240 1037 1111 0011 0911 0898
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013