Wysłanie do Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych zamówienia na wytworzenie prawa jazdy po ukończeniu wymaganego wieku dla danej kategorii uzależnione jest od otrzymania przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
informacji o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego przekazanej przez ośrodek egzaminowania
Odbiór prawa jazdy odbywa się w Wydziale Spraw Obywatelskich i Komunikacji Oddział Praw Jazdy ul. Smugowa 26a i 30/32 – stanowiska do bezpośredniej obsługi – I piętro.
Warunkiem odbioru jest:
Wyznaczenie wizyty za pośrednictwem strony internetowej (grupa sprawy - T)
Pobranie biletu z automatu biletowego znajdującego się na I piętrze nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia sprawy. W przypadku nie dotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
Stawienie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
Okazanie dokumentu tożsamości (ważnego dowodu osobistego lub paszportu).
Zwrot dokumentu prawa jazdy (w przypadku rozszerzenia uprawnień, a także zdania egzaminu przez osobę posiadającą prawo jazdy z ograniczeniem do kierowania pojazdami z automatyczną skrzynią biegów, która ubiega się o prawo jazdy bez tego ograniczenia).
Osoba, która złożyła wniosek elektroniczny, przed wydaniem prawa jazdy, dostarcza osobiście lub za pośrednictwem poczty do organu, do którego złożyła wniosek:
oryginał orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, o ile są one wymagane, oraz
oryginały zgód, o których mowa w art. 11 ust. 2 i art. 21 ust. 2 ustawy – jeżeli są wymagane.
Informację o stanie realizacji sprawy można uzyskać na stronie Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html.
Osoba, która udostępniła we wniosku o wydanie prawa jazdy numer telefonu komórkowego bądź adres e-mail otrzyma wiadomość o możliwości odbioru prawa jazdy.
Prawo jazdy osoby składającej wniosek elektroniczny może być przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe.
Sprawa załatwiana jest w terminie do 30 dni od daty otrzymania dokumentów przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji.
Jeżeli złożone przez stronę dokumenty zawierają braki formalne urzędnik wzywa osobę ubiegającą się o wydanie prawa jazdy w terminie 7 dni w celu ich usunięcia. Nieusunięcie braków w określonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Praw Jazdy
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Wydanie prawa jazdy | 100,00 zł |
Skarbowa (w przypadku pełnomocnictwa do odbioru prawa jazdy, opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo) | 17,00 zł |
Opłatę za wydanie prawa jazdy można wnieść:
przelewem na konto Banku Pekao S.A. nr 02 1240 1037 1111 0011 0911 0869
gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w kasie Banku Pekao S.A. w siedzibie Wydziału,
za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,
za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem:
https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/platnosc-w-urzedzie.html
Uwaga! Dowód opłaty z portalu info-car należy przedstawić w Urzędzie.
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Odwołanie, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi ul. Piotrkowska 86, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji ul. Smugowa 26a i 30/32.
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013