Wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem po egzaminie państwowym

Procedury powiązane
Generowanie profilu kandydata na kierowcę
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Wypełnienie przez urzędnika druku pozwolenia na kierowanie tramwajem uzależnione jest od otrzymania przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji informacji o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego przekazanej przez ośrodek egzaminowania oraz od przedstawienia dowodu uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem.
  2. Odbiór pozwolenia na kierowanie tramwajem odbywa się w Wydziale Spraw Obywatelskich i Komunikacji Oddział Praw Jazdy ul. Smugowa 26a i 30/32 – stanowiska do bezpośredniej obsługi – I piętro lub za pośrednictwem poczty.
    Warunkiem odbioru jest:
    • Wyznaczenie  wizyty za pośrednictwem strony internetowej (grupa sprawy - T)
    • Pobranie biletu z „automatu biletowego” znajdującego się na I piętrze  nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia sprawy. W przypadku nie dotrzymania powyższego  warunku  umówiona wizyta zostanie anulowana.
    • Stawienie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
    • Okazanie dokumentu tożsamości (ważnego dowodu osobistego lub paszportu)
Informacje uzupełniające

Pozwolenie na kierowanie tramwajem jest wydawane osobie, która uprzedzona o odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy oświadcza, że:

  • nie został orzeczony w stosunku do niej, prawomocnym wyrokiem sądu, zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych,
  • nie ma zatrzymanego pozwolenia na kierowanie tramwajem,
  • nie ma cofniętego uprawnienia do kierowania pojazdami.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Sprawa załatwiana jest w terminie do 2 dni roboczych od daty otrzymania przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji informacji o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego przekazanej przez ośrodek egzaminowania pod warunkiem przedstawienia w organie dowodu uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem.

Jeżeli złożone przez stronę dokumenty zawierają braki formalne urzędnik wzywa osobę ubiegającą się o wydanie pozwolenia w terminie nie krótszym niż 7 dni w celu ich usunięcia. Nieusunięcie braków w określonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Praw Jazdy
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Opłaty
Opłaty

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

Za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem

30,00 zł

Skarbowa (w przypadku pełnomocnictwa do odbioru pozwolenia na kierowanie tramwajem - opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo)

 17,00 zł

Opłatę za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem oraz można wnieść:

  • przelewem na konto Banku Pekao S.A. nr 02 1240 1037 1111 0011 0911 0869
  • gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w kasie Banku Pekao S.A.w siedzibie Wydziału.
  • za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi
  • za pośrednictwem opłatomatu zlokalizowanego w siedzibie Wydziału
  • za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem: https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/platnosc-w-urzedzie.html
    Uwaga! Dowód opłaty z portalu info-car należy przedstawić w Urzędzie.

Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty
Wymagane dokumenty
  • Informacja o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego, przekazana przez ośrodek egzaminowania
  • Dowód uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia dostarczony do Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu państwowego

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania

Szablon   
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 sierpnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi ul. Piotrkowska 86 za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 w terminie 14 dni od jej doręczenia.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;