Uzyskanie zezwolenia na regularny/regularny specjalny przewóz osób w krajowym transporcie drogowym wymaga złożenia wniosku w formie papierowej w kancelarii urzędu bądź przesłania wniosku drogą pocztową na adres urzędu. Do wniosku należy dołączyć wymagane ustawowo załączniki.
Urząd dokonuje weryfikacji wniosku i załączonych dokumentów. W przypadku pozytywnej weryfikacji, urząd dokonuje analizy sytuacji rynkowej (w przypadku linii regularnych), uzgadnia przebieg linii z właściwym Starostą (w przypadku linii po Łodzi i sąsiednim powiecie), wydaje zezwolenie i opieczętowuje rozkłady jazdy. W przypadku negatywnej weryfikacji, urząd wzywa do doniesienia dokumentów i/lub poprawy rozkładu jazdy. Jeżeli wnioskodawca nie doniesie dokumentów lub nie poprawi rozkładu, urząd pozostawia sprawę bez rozpoznania (nie wydaje zezwolenia).
30 dni (w szczególnych przypadkach postępowanie może zostać przedłużone o kolejny miesiąc)
Wydział Transportu Drogowego i Biletów w Zarządzie Dróg i Transportu
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36
Kancelaria
Tel. +48 (42) 638-58-49
Nie wymaga umówienia wizyty.
Okres ważności zezwolenia | Opłata w złotych | |
Obszar Powiatu | Obszar wykraczający poza jeden powiat | |
do 1 roku | 250 | 350 |
do 2 lat | 300 | 400 |
do 3 lat | 350 | 450 |
do 4 lat | 450 | 550 |
do 5 lat | 550 | 600 |
Numer konta do opłaty za wydanie zezwolenia:
Bank Pekao S.A. z siedzibą w Warszawie, 66 1240 1037 1111 0011 0911 2821.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
skarbowa za pełnomocnictwo (z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu) | 17 zł |
Nr konta Urzędu Miasta Łodzi do opłaty skarbowej:
Pekao S.A oddział w Warszawie, 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073, Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-004 Łódź.
W dowolnym momencie. Należy jednak pamiętać iż procedura wydania zezwolenia może trwać miesiąc (30 dni), a w szczególnych przypadkach nawet 2 miesiące, dlatego wniosek należy złożyć odpowiednio wcześniej przed rozpoczęciem wykonywania przewozów.
Na wydaną decyzję przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi z siedzibą przy ul. Piotrkowskiej 86, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Natomiast stronie służy prawo do zrzeczenia się prawa do wniesienia odwołania, w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania. Decyzja staje się ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia tutejszemu organowi, oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013