Zgłoszenie zgonu

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy

Do sporządzenia aktu zgonu lekarz wydaje kartę zgonu, którą należy przynieść do urzędu wraz z dowodem osobistym zmarłego. Trzeba również okazać swój dowód osobisty. Urzędnik zapyta o stan cywilny zmarłego i panieńskie nazwisko jego matki. Następnie sporządzi akt zgonu i wyda odpis aktu zgonu oraz dokument potrzebny w kancelarii cmentarnej.

Informacje uzupełniające

Zgon zgłasza osobiście osoba bliska zmarłemu, np. małżonek, dzieci, wnuki, rodzice, rodzeństwo, zięć, czy synowa. Można jednak upoważnić do tego inną osobę, np. pracownika zakładu pogrzebowego.

Uwaga!

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Łodzi informuje, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń z wystąpieniem stanu epidemii oraz odpowiednim zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi interesanci zobowiązani są do zakrywania ust i nosa.

Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Przyjdź do urzędu

nie wymaga umówienia wizyty

KROK 2

Złóż dokumenty

KROK 3

Odbierz dokument

odpis aktu zgonu i dokument potrzebny w kancelarii cmentarnej

Przydatne informacje
  • zgon zgłasza osobiście osoba bliska zmarłemu
  • zgon może zgłosić osoba upoważniona
  • nie wymaga umówienia wizyty
  • sprawa nie wymaga opłat
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego
Łódź, al. Piłsudskiego 100

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie wymaga umówienia wizyty.

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
  • osobiście:
    • Urząd Stanu Cywilnego
      Łódź, al. Piłsudskiego 100
Termin składania dokumentów

Zgon należy zgłosić w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.
Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Wymagane dokumenty
  • Karta zgonu
  • Dowód osobisty osoby zmarłej, a w przypadku śmierci cudzoziemca – jego paszport
  • Karta pobytu zmarłego cudzoziemca (jeżeli ją posiadał)
  • Dane żyjącego współmałżonka osoby zmarłej
  • Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon
  • Zezwolenie prokuratury na sporządzenie aktu zgonu (dotyczy wyłącznie sytuacji, gdy okoliczności śmierci są przedmiotem zainteresowania prokuratury)
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j. Dz. U. z 2021, poz. 709)
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Urząd Stanu Cywilnego

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;