Sprawdź swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych

Procedury powiązane
Podejrzenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych posiadacza dowodu osobistego
Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych
Wydanie dowodu osobistego dla osoby małoletniej
Wydanie dowodu osobistego osobie pełnoletniej
Wydanie dowodu osobistego osobie ubezwłasnowolnionej
Wydanie zaświadczenia z Rejestru Dowodów Osobistych
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
Zgłoszenie zawieszenia lub cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Każda osoba, której dane są przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych ma prawo do stałego i bezpłatnego wglądu on-line do danych Jej dotyczących. Usługa jest dostępna na platformie e-usług Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
  2. W celu skorzystania z usługi wymagane jest potwierdzenie tożsamości pytającego za pomocą profilu zaufanego ePUAP.
  3. Profil zaufany można potwierdzić w Urzędzie Miasta Łodzi. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi.
  4. Wgląd on-line do danych daje możliwość kontroli poprawności i kompletności danych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych.
Informacje uzupełniające
  1. Odpowiedź uzyskana w wyniku wglądu on-line do danych nie stanowi dokumentu urzędowego.
  2. W przypadku stwierdzenia niepoprawnych danych, wniosek o usuniecie niezgodności, w formie pisemnej, można złożyć do dowolnego organu gminy.
Skrócony opis procedury
Najważniejsze etapy realizacji procedury:

KROK 1

Sprawdź swoje dane w Rejestrze

na stronie internetowej

KROK 2

Złóż wniosek o usunięcie niezgodności

w przypadku wykrycia błędu

Przydatne informacje
  • wniosek dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej
  • oprócz wniosku nie trzeba składać żadnych innych dokumentów
  • wizyta w urzędzie w celu złożenia wniosku o usunięcie niezgodności wymaga umówienia się
  • sprawa nie wymaga opłat
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Niezwłocznie

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności

  • 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
  • 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
  • 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wniosek o usunięcie niezgodności w postaci papierowej można złożyć w jednej z lokalizacji Oddziału Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji po uprzednim internetowym zarezerwowaniu wizyty: wizyty.uml.lodz.pl (wybierając zakładkę UM Łódź/Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, następnie Oddział i lokalizację, w której ma być wykonana rezerwacja, a później właściwą usługę oraz wolny termin i godzinę) a także bez jej zarezerwowania:

  • ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro
  • al. Piłsudskiego 100, parter, sala obsługi
  • ul. Krzemieniecka 2B
Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów

W przypadku wniosku o usunięcie niezgodności:

  • osobiście:
    • ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro
    • al. Piłsudskiego 100, parter, sala obsługi
    • ul. Krzemieniecka 2B
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
Brak
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;